Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Oferty pracy

bcslegal

Coraz więcej kancelarii stawia na młodych prawników i rekrutuje ich. Rekrutacja zazwyczaj odbywa się poprzez praktyki, bądź staż stąd też coraz częściej można zauważyć inne form znalezienia odpowiedniej pracy, prócz rozmowy kwalifikacyjne. Do jednej z nich, często stosowanej ostatnio, należy Assessment Center.

Czym jest AC?

Assessment Center (nazywany również Ośrodkiem Oceny, bądź Oceną zintegrowaną) jest jedną z powszechnie wykorzystywanych metod selekcji kandydatów w trakcie poszukiwania pracowników. Jest to metoda, która zakłada jednoczesne uczestnictwo w spotkaniu kilku kandydatów ubiegających się o to samo stanowisko. Spotkanie nie ma charakteru typowej rozmowy kwalifikacyjnej – jest to kilkugodzinna sesja, składająca się z kilku części, w trakcie których uczestnicy Assessmentu biorą udział w różnych zadaniach, mający zweryfikować to, czy posiadają niezbędne na danym stanowisku kompetencje. Celem ośrodków oceny, jest wybór jednego najlepszego kandydata spośród wszystkich uczestników.

Charakterystyczną cechą dla sesji Assessment Center jest nie tylko uczestnictwo kilku kandydatów, ale również uczestnictwo większej ilości osób oceniających (asesorów). Uczestnicy otrzymują szczegółowy harmonogram spotkania z rozpisaniem poszczególnych zadań, w jakich będą brali udział.

Do sesji Assessment Center zapraszane są zazwyczaj osoby, które przeszły pomyślnie wcześniejsze etapy rekrutacji. Osoby te spełniają podstawowe wymagania (takie jak doświadczenie i wykształcenie), uzyskały pozytywną ocenę na rozmowie rekrutacyjnej i jako uczestnicy AC znajdują się na takiej samej pozycji, mają równe szanse na objęcie wolnego stanowiska. Zdarzyć się może jednak, że sesja AC jest pierwszym etapem rekrutacji i pierwszym spotkaniem z pracodawcą, ale takie rozwiązanie jest ryzykowne dla pracodawcy i dlatego rzadziej spotykane.

Podczas sesji Assessment Center obserwowane są kompetencje osób biorących w niej udział. Wbrew powszechnemu przekonaniu nie są to jednak tylko cechy charakteru i osobowości kandydatów, ale również ich temperament, inteligencja, wiedza, umiejętności techniczne, motywacja, poglądy i inne ważne w pracy na danych stanowisku elementy zachowania człowieka.

Najczęściej spotykane ćwiczenia

Ćwiczenie "in-basket"

Uczestnik musi, w ograniczonym czasie, uporać się z kilkunastoma pisemnymi notatkami powiązanymi ze sobą i odnoszącymi się do konkretnej sytuacji zawodowej. Czas trwania 90 - 240 minut, wraz z rozmową z oceniającym.

Ćwiczenia grupowe

Uczestnicy, pracując w grupie mają przypisane role i ich zadaniem jest rozwiązać konkretny problem. Tworzone sytuacje są odzwierciedleniem ich przyszłych obowiązków. Ćwiczenia grupowe trwają, w zależności od problemu, od 30 do 120 minut.

Prezentacje

Uczestnik ma do dyspozycji opis sytuacji firmy i problemu. Jego zadaniem jest przedstawić swoje stanowisko w odniesieniu do tego konkretnego problemu i sytuacji. Przeciętny czas trwania wraz z przygotowaniem ok. 120 minut.

Fact-fanding

W tego typu ćwiczeniu, zadaniem uczestnika jest podjęcie decyzji na bazie zebranych przez siebie, bądź w trakcie trwania ćwiczenia, informacji.

Informacje o firmie

Firma BCSystems działa na rynku polskim od 2006 roku. W tym okresie zdobyliśmy znaczącą pozycję w sektorze usług skierowanych do kancelarii prawnych (początkowo głównie świadczyliśmy usługi z zakresu doradztwa personalnego). Obecnie nasza działalność obejmuje nie tylko doradztwo personalne i szkolenia, ale także usługi z zakresu zarządzania, konsultingu, marketingu i PR-u. Posiadamy także autorskie projekty oraz media, które kierujemy zarówno do przedstawicieli wszystkich zawodów prawniczych jak i studentów wydziałów prawa.
Zaufały nam zarówno małe polskie firmy, jak i duże międzynarodowe korporacje, które w referencjach potwierdzają nasz profesjonalizm, elastyczność w podejściu do klienta i skuteczność .