Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Aktualności

bcslegal

Jak poradzić sobie z brakiem czasu? Jak bez stresu i z łatwością mieścić się w deadlinach? Jak spędzać wolny czas, żeby faktycznie odpocząć? Rozwiązaniem może się okazać skuteczne zarządzanie czasem.


      

Jak przestać gubić czas w 7 krokach?

Poczucie czasu jest pojęciem względnym. Często gubimy rachubę, wydaje się nam, że rozmowa telefoniczna, którą prowadziliśmy trwała 10 minut, a w rzeczywistości minęło ponad 20 minut. Czasami mamy wrażenie się, że od ostatniego spojrzenia na zegarek podczas mało interesującego spotkania mięły wieki, a w rzeczywistości upłynęło dopiero 5 minut. Właśnie takie sytuacje to utrata poczucia czasu. Całe szczęście można je ograniczyć a, jednym ze sposobów jest stosowanie sześciu kroków do rozwijania poczucia czasu. Pierwszym etapem jest nastawienie wszystkich zegarków- w domu, w samochodzie, na biurku w pracy- dokładnie na tą samą godzinę. Kolejnym, ustabilizowanie swojego dobowego trybu życia – należy wstawać, jeść, kłaść się spać zawsze o tej samej porze. Trzecim krokiem jest zgadywanie, która jest rzeczywiście godzina zanim spojrzymy na zegarek, dzięki temu zabiegowi dowiemy się ile czasu „uciekło”. Należy zapisywać ile czasu zajmują poszczególne czynności oraz planować ile czasu powinno faktycznie zająć ich wykonanie. Na początku nauki zarządzania czasem dobrze dodawać kilka minut do zaplanowanego czasu, jeżeli uważamy, że pewna czynność zajmie nam pół godziny, dodajmy do tego około 5 minut. Jeżeli zmieścimy się w pierwotnych 30 minutach będzie to już wielki sukces! Ostatnim krokiem jest zapisywanie wszelkich postępów i strat w czasie, jeżeli zanotujemy 15 minut straty rano, po południu możemy zyskać 30 minut przy wykonywaniu innej czynności, a nasz dobowy bilans czasu wyjdzie ostatecznie in plus.


Złodzieje czasu

Złodziei czasu jest wiele, powszechnie mówi się, że jednym z nich telewizja. Jeżeli jednak wdrożymy się w temat zarządzania czasem okazuje się, że najwięcej czasu tracimy jeżeli przerywamy naszą pracę telefonami, spotkaniami czy niezapowiedzianymi spotkaniami. Zdarza się, że posiadamy niepełne informacje oraz niejasno sprecyzowane zadania i priorytety, przez co nie możemy zaplanować naszych działań i odwlekamy podjęcie decyzji. Kiedy zaczyna pojawiać się chaos komunikacyjny jesteśmy bardziej zestresowani i zmęczeni, mamy problem ze zorganizowaniem swojej pracy. Wszystkie te czynniki są właśnie złodziejami czasu. Oczywiście ciężko je wyeliminować z codziennych zwyczajów, ale można uczyć się stopniowo je wykluczać. W ramach oderwania się od pracy jeden odcinek ulubionego serialu w internecie lub długo oczekiwany program w telewizji i na tym koniec. Bezmyślne „skakanie” po kanałach czy scrollowanie Facebooka to tylko strata czasu. Dużo lepszymi metodami odpoczynku będzie czytanie książki czy uprawianie sportu oczywiście pod warunkiem, że czas ich trwania również zaplanujemy. Należy pamiętać , że długie siedzenie przed komputerem wieczorem może powodować problemy z zasypianiem, co będzie skutkowało porannym niewyspaniem.


Zarządzanie przez cele i delegacja uprawnień

Wyznaczanie sobie określonych celów do osiągnięcia z pewnością pomoże na prawidłowe rozplanowanie działań w czasie. Należy pamiętać o metodzie SMART, według której cele powinny być jasno określone, mierzalne, możliwe do zrealizowania, istotne i atrakcyjne oraz określone w czasie. Dzięki wszystkim powyższym zasadom będziemy w stanie sprawdzić czy efekt realizacji zadania jest dla nas zadowalający i czy nad czymś musimy jeszcze popracować, aby podnieść swoją efektywność. Jeżeli pewne zadania mogą być zrealizowane przez inne osoby i nasza obecność przy ich wykonaniu nie jest bardzo istotna można, a nawet należy je oddelegować. Delegowanie uprawnień jest ważne zarówno z punktu widzenia osoby, która „oddaje” zadania jak i tej, która je „otrzymuje”. Przekazywanie zadań świadczy o umiejętnym zarządzaniu swoim czasem oraz prawidłowym wyznaczaniu priorytetów w codziennych czynnościach. Ma również bardzo pozytywny wpływ na osoby, które dostają do wykonania zadania oddelegowane przez swoich przełożonych. Motywują się do działania ponieważ, mają poczucie, że wpływają na działania firmy. Często definiujemy cele do wykonania na dany dzień lub tydzień, ale nie można zapominać o określaniu ich na dłuższą metę. Właśnie zadania postawione sobie do wykonania w długim terminie pomogą pracować nad swoją systematycznością, która jest bardzo ważna przy zarządzaniu czasem.


Jak zarządzać sobą w czasie?

Istnieje równie wiele technik jak i przeszkód przy zarządzaniu sobą w czasie. Jeżeli zależy nam na „wydłużeniu” doby, dobrym rozwiązaniem będzie udział w szkoleniu z tego zakresu. Doświadczony prowadzący pokaże jak efektywnie zarządzać czasem, tworzyć harmonogramy spotkań. Wyjaśni jakie zadania delegować oraz jaki wpływ na ilość czasu ma asertywność. Taki warsztat z pewnością poprawi efektywność pracy oraz pomoże osiągać wyznaczone sobie cele.

Informacje o firmie

Firma BCSystems działa na rynku polskim od 2006 roku. W tym okresie zdobyliśmy znaczącą pozycję w sektorze usług skierowanych do kancelarii prawnych (początkowo głównie świadczyliśmy usługi z zakresu doradztwa personalnego). Obecnie nasza działalność obejmuje nie tylko doradztwo personalne i szkolenia, ale także usługi z zakresu zarządzania, konsultingu, marketingu i PR-u. Posiadamy także autorskie projekty oraz media, które kierujemy zarówno do przedstawicieli wszystkich zawodów prawniczych jak i studentów wydziałów prawa.
Zaufały nam zarówno małe polskie firmy, jak i duże międzynarodowe korporacje, które w referencjach potwierdzają nasz profesjonalizm, elastyczność w podejściu do klienta i skuteczność .