Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Aktualności

bcslegal

Zarządzanie kompetencjami to zorientowane na cele działanie, które nierozerwalnie łączy się z zarządzaniem zasobami ludzkimi i jest jego najnowszym nurtem. To jedno pojęcie łączy w swoim znaczeniu rekrutację, selekcję, systemy motywacyjne, ścieżkę kariery, szkolenia i ocenianie pracowników. Obecnie zyskuje coraz większą popularność, między innymi ze względu na swoją praktyczność.

Czym są kompetencje?

Kompetencje to cechy pracowników, które są rozwijane w procesie pracy i prowadzą do osiągnięcia określonych efektów. Mogą być kluczowym kryterium zdobycia pracy, udziału w szkoleniach czy awansu zawodowego, a ich trzema głównymi cechami są: mierzalność, zmienność i związek z określonym zadaniem.

Co obejmuje, jakie ma cele i co wpływa na zarządzanie kompetencjami?

Do zadań specjalistów zajmujących się zarządzaniem kompetencjami należy między innymi analiza potrzeb, projektowanie portfeli kompetencji czy przyporządkowanie kompetencji odpowiednim stanowiskom i przeprowadzanie audytu kompetencyjnego. Wszelkie tego typu działania mają na celu zdobywanie i rozwijanie potrzebnych w codziennych działaniach kompetencji pracowników. Wprowadzenie zarządzania kompetencjami ma również zagwarantować odpowiedni zasób umiejętności w organizacji, osiąganie wysokiego poziomu efektywności czy konkurencyjność firmy. Pracownicy mogą rozwijać swoje zdolności do wykonywania danej pracy i swoją pozycję na rynku, co pozytywnie wpływa na wzrost ich satysfakcji. Na zarządzanie kompetencjami oddziałują takie czynniki jak system i jakość kształcenia, dostęp do szkoleń, obowiązujące prawo czy sytuacja na rynku pracy. Z wnętrza organizacji zarządzanie kompetencjami warunkuje między innymi kultura organizacyjna, związki zawodowe czy system zarządzania. Jak widać, wpływ mają zarówno czynniki wewnętrzno i zewnętrzno organizacyjne.

Na co warto zwrócić uwagę?

Najczęściej wymienianymi kompetencjami pracowników są: orientacja na pracę zespołową, komunikacja, skupienie się na kliencie, zarządzanie ludźmi i orientacja na wyniki. Jak widać kierunki rozwoju kompetencji są dość konkretnie określone przez wyznaczone cele . Warto również zwrócić uwagę na przykład na kreatywność czy zdolności interpersonalne, które na pewno będą dodatkowym atutem.

Firmy świadczące usługi wdrażania systemów zarzą­dzania kompetencjami oferują często rozbudowane listy kompetencyjne odnoszące się do wielu stanowisk i poziomów zarządzania. Specjaliści wiedzą jak najlepiej dopasować je do działania i specyfiki firmy. Błędów popełnionych na tym etapie nie da się już łatwo naprawić, jest to długotrwały, czasochłonny i kapitałochłonny proces. Należy więc wybrać sprawdzoną i polecaną na rynku firmę.

Informacje o firmie

Firma BCSystems działa na rynku polskim od 2006 roku. W tym okresie zdobyliśmy znaczącą pozycję w sektorze usług skierowanych do kancelarii prawnych (początkowo głównie świadczyliśmy usługi z zakresu doradztwa personalnego). Obecnie nasza działalność obejmuje nie tylko doradztwo personalne i szkolenia, ale także usługi z zakresu zarządzania, konsultingu, marketingu i PR-u. Posiadamy także autorskie projekty oraz media, które kierujemy zarówno do przedstawicieli wszystkich zawodów prawniczych jak i studentów wydziałów prawa.
Zaufały nam zarówno małe polskie firmy, jak i duże międzynarodowe korporacje, które w referencjach potwierdzają nasz profesjonalizm, elastyczność w podejściu do klienta i skuteczność .